יריב לוין מגיב לברק: "המיט אסון על ישראל"

אליהו גרין 1 Comment on יריב לוין מגיב לברק: "המיט אסון על ישראל"

שר המשפטים הודף את הביקורת של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק: "דרכו סותרת את הדמוקרטיה"

יריב לוין צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים, יריב לוין ממשיך להדוף את הביקורת על התכנית שלו לחיזוק הכנסת ויצירת איזון בין הרשויות השונות ותוקף את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק שמתח ביקורת על תכניתו. לוין אמר כי ברק "המיט אסון על ישראל, דרכו סותרת את הדמוקרטיה".

בסדרת ראיונות לכלי התקשורת הוסיף לוין "אני הבאתי רפורמה שבעיני היא הנכונה והטובה ביותר. מהכנסת תצאנה ההחלטות".

קודם לכן, אמר נשיא בית המשפט העליון לשעבר ואבי המהפיכה החוקתית, כי "לוין חונק את הדמוקרטיה". לדבריו: "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנאספו במשך השנים וחיבר אותן לאיזושהי שרשרת שחונקת את הדמוקרטיה הישראלית והתוצאה, ביטול הביקורת השיפוטית". את הדברים אמר בריאיון ל'כאן חדשות'.

לוין הגיב: "יש לי הרבה כבוד לנשיא העליון בדימוס אבל אני חושב שבסופו של דבר הוא המיט על ישראל אסון גדול משום שהוא בחר בדרך שבינה ובין דמוקרטיה יש סתירה יסודית".

שר האוצר ויו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לברק: "רפורמת חוק וצדק שעמדה במרכז מערכת הבחירות וזכתה באמון העם תחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפארתה שלפני המהפכה השיפוטית אותה ביצע ברק במחטף חד צדדי אלים ללא רשות וללא סמכות וללא כל התייעצות עם העם או נבחריו, והיא תבוצע בעזרת השם. חוסר האחריות של השופט בדימוס ברק המאיים הערב במלחמת אחים צריך להדיר שינה מכל אדם שהדמוקרטיה ואחדות העם חשובים לו. השופט ברק, ראוי שתתנצל ותחזור בך מאמירותיך המסוכנות. גרמת מספיק נזק למדינת ישראל ואת זה אנחנו מתקנים עכשיו. אל תוסיף חטא על פשע".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר: "אהרן ברק האיש שפגע הכי הרבה בדמוקרטיה הישראלית, ההתנשאות שלו והתאווה לשליטה מוחלטת על הציבור, גרמה את הנזק הגדול ביותר למדינת ישראל. אנחנו באים לתקן את זה, מאוחר אומנם, אבל טוב מלא כלום, את מה שהוא קלקל. ומדבריו היום אפשר ללמוד את כוונותיו ואת מה שעשה כל השנים. עדיף לו לשתוק מאשר לדבר את דבריו המסוכנים על מלחמת אחים. העם מזמן לא איתו".

שרת התחבורה, מירי רגב מסרה: "בליץ הראיונות של אבי ההפיכה השיפוטית ברק בערוצי התעמולה, רק ממחיש את הניתוק. שופט לשעבר מתרעם למה שר משפטים נבחר לא התייעץ איתו לפני מסיבת עיתונאים. ‏תתחילו להתרגל, אנחנו הריבון".

בממשלה נחושים להתחיל ביישום הרפורמה המשפטית כשבראש סדר העדיפויות נמצא חוק היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה כך שהם יהיו יועצים בלבד ולא הסמכות הקובעת. היועצים – כך על פי התכנית – ימונו במשרות אמון. בנוסף תקודם התכנית לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים.

בתוך כך, במערכת הפוליטית דריכות שיא לקראת הכרעת בג"ץ בדבר אישור מינוי של יושב ראש ש"ס אריה דרעי לשר, ולא מן הנמנע שבשל החשיבות של הנושא, תפורסם החלטת השופטים כבר השבוע והנימוקים יפורסמו בשלב מאוחר יותר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    האמת מתגלה, ברק אינו אלא קומיסר בולשביקי עבש שלדידיה הדמוקרטיה זה רק השלטון שלו ושל חבריו